princesstilda

Alla inlägg den 13 april 2012

Av Princess Tilda - 13 april 2012 14:45

Corinda - Ljusrosa

Buck - Mörgrön

Laura - Ljuslila

Marcus - Blå

Selena - Turkos

 

- Såja.... kom igen nu Marcus! Du vill väl kunna gå på ditt födelsedagskalas? Om det nu blir något..

Corindas och Bucks tvillingbarn Marcus och Selena har redan blivit småbarn och ska snart fylla år igen. De lyckades med att köpa en potta, två spjälsängar och en ny säng till deras äldsta barn, Laura.

- Kom till mamma! Du klarar det, gubben.

Livet går och Corinda ororar sig inte lika mycket längre. Hon har bara varit utanför huset en gång sen hon och Buck gifte sig och började tröttna på stället.

- Vem är mammas duktiga pojke? Duu! Ja duuu!

- Gaagaa!

"Varför är det alltid jag som måste städa toaletten..." Laura muttrar för sig själv. Ända sedan hon fyllde åtta har hennes föräldrar bara krävt mer och mer av henne, som att städa toaletten och dushen. Det är riktigt äckligt.

 

Samtidigt har Corinda lagt Marcus för att sova och byter på Selena, som redan sovit halva dagen.

- Du är fin du... Mamma måste prata lite med storasyster nu.

- Du Laura? Pappa ska gå på en fest i kväll så du måste hjälpa mig med tvillingarna och alla andra sysslor.... kan du städa handfatet tror du gumman?   

- Vad då för fest? Hos den där "hemliga personen" som ni jämt talar om? Eller? Förresten, jag är trött på att städa. Sluta ljug för mig och berätta vem det är!

"Hur vet hon det? Har hon varit uppe hela nätterna??"

Corinda spärrar upp ögonen. Hon vill skydda Laura mot Bucks gamla familj, eftersom då skulle hon säkert rymma dit...

- Mamma, det är lungt. Säger Laura efter en stund och skruvar lite på sig. Det är okej, bara ni talar om vad som pågår... när jag blir äldre. Jag vet.

Samtidigt sitter Buck på en gunga utanför sin bror Lus hus och fundererar. Det är Lus som är värd för festen, det har inte Buck berättat för Corinda... men han vill så gärna träffa sin familj en gång till.

"Hah, hon trodde att hon kunde stoppa mig. Jag vet vart pappa är - han skrev upp adressen i deras skrivblock. Har han en hjärna?"

Laura vet att hennes mamma gått och lagt sig och cyklar mot festen. Väl där...

 

- Laura! Vad gör du här? Gå hem med dig!

Buck blir rasande på sin dotter.

- Pappa lyssna på mig för en sekund! Nu vet jag att jag måste åka hem igen, men jag vill bara veta vad ni döljer... det är något, och det vet jag. Det har väl inget med mig att göra? Du vet att jag älskar er.

Buck log lite, men innombords kändes det helt tomt. Det handlade ju faktiskt om Laura.

På hemvägen funderade Buck mycket. Han struntade i festen och åkte hem med Laura i stället. Det var viktigare att få hem henne säkert... hon som var så speciell...

  

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards