princesstilda

Alla inlägg under december 2011

Av Princess Tilda - 31 december 2011 21:24

Hehe, har ätit min (knäppa) sallads-förätt och mammas awesome kyckling, ris och sky! Namnam.

Har ganska ont i magen nu... :3

Bjuder på en bild:


Gott nytt år på er!  

Av Princess Tilda - 30 december 2011 20:09

Ny serie... funderar på att ta bort de andra. Vad tycker ni?

Upd; Santibooh's och Barnhemmet är raderade..

_______________________________________________________________________________________________

Färglista


Jane - Turkosblå

John - Mörgrön

Vickan - Orange

"Hoppas de tycker om maten... jag har ju sällan lagat mat förut."

Vickan Catelshoq lagar mat åt familjen Catelshoq. Det har varit lite spänt bland familjemedlemmarna sedan Vickans och Johns bröllop... och Vickan ville lätta upp stämningen.

Vickan drömmer sig bort ett tag. Hon har lämnat sin bakgrund efter sig - men kan inte glömma den svåra tiden då hon fick vara uteliggare och bo på parkbänkarna i Appaloosa Plains...

Hon smakar på salladen och ler.

- De kommer säkert tycka om den! Den smaka ju ruskigt gott! Namnamn... såhär skulle vår bröllops middag varit... säger Vickan och tänker tillbaka på den gamla pizzan de hade fått tvinga i sina gäster.

"Bäst att ställa in det i kylskåpet så länge. Annars kommer det ju bli dåligt innan John och flickan Jane kommer hem.."

Samtidigt har Jane precis kommit hem från skolan.

Hon hade missat bussen och fick ringa en taxi... som var tio minuter försenad.

"Jag hinner nog till stallet innan pappa kommer hem... och den där jäklarns Victoria kommer säkert inte leta efter mig!"

Jane springer så fort hon kan mot den lilla gråa ladan, där de har tre hästar.

- Kom ut nu lilla flickan!

"Så fint huvud hon har..."  

Den största hästen i stallet är ett sto. Hon heter Lizzy, och är 15 år.

- Så duktig tjejen... mumlar Jane. Hon tappar nästan andan när Lizzy tar ett djupt andetag och sluter ögonen. Det är för bra för att vara sant.

Lizzy vänder på huvudet och sneglar genom dörren. Hon vet att en annan människa är påväg in.

- Vad är det Lizzy? säger Jane och ler. Hon är på gott humör tack vare stoet.

"Jaha... bara Zelma och *gulp* Victoria... jaha... då blir det väl ingen ridtur då."

- Nämen hej Jane! säger Vickan glatt. Jag har lagat mat, vi väntar bara på att John ska komma hem. Är det okej om jag går med Zelmis en sväng?

"Nu kallar hon min hund för 'Zelmis' också..." Jane nickar och sväljer hårt.

När Victoria äntligen går sadlar Jane Lizzy och tar ett hårt tag om framvalvet.

"Nu gäller det."

"Ska foten vara här? Ja, det måste vara så... tänk att inte pappa ville lära mig att rida när jag var liten!"

Jane var uppväxt med hästar och hade alltid varit i närkontakt med dem, men John Catelshoq hade inte låtit henne rida varken Lizzy eller hans ädla tävlingshingst Rasmus.

"Dåså. Nu är jag uppe."

"Men var är huvudet?! Hallå?!"

- Mycket bättre...

Med huvudet åt rätt håll och allting klart så är det bara att sätta igång. Jane hade ingen hjälm och hatten var på rummet...

Plötsligt gnäggade Lizzy åt sitt föl... han hade precis vuxit upp och blivit en fullvuxen hingst, men Lizzy var lika mammig endå.

- Sluta med dig!

Jane styrde lite åt höger med tygeln och Lizzy lyssnade skarpt på hennes kommando. Hon skrittade lugt och försiktigt, men Jane såg lika rädd ut endå.

"Om bara pappa hade låtit mig rida som liten!"

- Whaaa ta det lungt, Lizzy!

Jane drog lite i tyglarna och Lizzy kortade steget. De gick fram till huset, men Jane såg sin pappa och stannade Lizzy.

- Lugna dig Liz... jag ska bara hoppa av, sa Jane och koncentrerade sig hårt på att inte skada Lizzy när hon hoppade av. Eftersom hon var lite klumpig, var det mirakulöst att hon inte sparkade till henne.

Alla tankar som fyllt Jane de senaste veckorna tyngde ner henne och hon var nära till gråten. Varför, varför valde John en reparatörska, och varför just Victoria Flums?

Av Princess Tilda - 30 december 2011 19:36

Vi slår snart rekord igen skulle jag tro! Jag fick 18 besökare idag! :D

Tack, för alla kommentarer också (6 st idag!) 8D

/Tilda

Av Princess Tilda - 30 december 2011 14:38

Lovade ju bilder på en enhörning. Akta er bara, det är typ 6 st! ^^

En sim som får en välsignelse...

Snabb som vinden..

Älskar enhörningshuvudet.. <3

Den där hästen tände eld på min gård!!  

Och försökte släcka... 

- Men fungerade det?

Nixpix. Hästen flyr sin väg! o.o


Som ni ser har jag en tam enhörning, hon kallas "Myra Häst" ^^ Det finns visst svarta enhörningar också, hingstar? Jag har bara sett ston...


    

      

Av Princess Tilda - 30 december 2011 11:36

Hehehe... som rubriken säger: Ni ska få en överasskning i morgon! 8D Eller nej vad säger jag... på söndag!  


   


Hoppas ni längtar, hihi  

   

Av Princess Tilda - 30 december 2011 11:29

Hej hej!

Jag hade tagit bilder på min tama enhörning, men mamma var tvungen att fixa en sak med jobbet på datorn, så därför får ni inte se bilderna än!   


 


Tilda = Smart!  

   

Av Princess Tilda - 27 december 2011 09:04

God morgon små söta! =)

Mamma instrallerade om hela datorn, och gissa vad? Husdjur fungerar!!

 

Najsiga bilder, va?   Hehe, nä men nu ska jag spela mer i Appaloosa Plains! 8D   

Av Princess Tilda - 25 december 2011 15:10

Är ganska ledsen, för jag har grinat större delen av dagen. Anledningen är fånig men jobbig endå   Jag fick expansionen Husdjur i går. Den går inte att instrallera på datorn. ;C Kan nog spela det om ca 1 månad eller så..

I alla fall. Det här har jag fått: 


23 dec

Sims 3 Lyx & Design Prylpaket -

Två Shleich älvor + två kaniner (Shleich)


24 dec (morgon. av mamma & pappa)

Filt med Zebra motiv (Var med och köpte den! O_O)

2 filmer, Flicka Den bruna mustangen & Flicka 2 Vänner för alltid 

Nintendo DS xl Vinrött

Fodral till DS (Samt lite annat grejsimojs till) 

Smurfarna spel DS xl (FUNGERAR EJ)

Shrek spel DS xl (Fungerar!)


24 dec (kvällen, av pappas släkt)

"En himla massa gåtor" (bok)

Harry Potter Lego år 1-4 spel DS

The sims 3 husdjur (fungerar inte   )

Lodjur mjukis (SOFTTOYS)

Vit tiger mjukis (SOFTTOYS)


Om ni undrar var vi fyra familjer på kvällen som firade. Farmor&Farfar, min familj (vi är fyra pers), mina två fastrar och mina fyra kusiner. ;)


IKVÄLL ska vi till mormor. Längtar, för att jag vill slippa ifrån det här huset. Är ju ganska ledsen efter spelet   

GOD JUL!   

  

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards