princesstilda

Direktlänk till inlägg 6 april 2012

Legacy Shalley - del 1

Av Princess Tilda - 6 april 2012 18:43

UPD 7/4; förlåt för att historien inte gick som den ska. Som sagt krånglade datorn, får börja om. Jag har spelat idag så i nästa avsnitt har både Buck, Selena, Marcus och Laura åldrats.


Jag håller på med en Legacy och jag hittade en vinkel som jag gillade och gjorde historia av de också! Alltså, en legacy är ingen historia men man kan ju ha det som det eller? Klicka på länken; http://fantasims3.bloggplatsen.se/2012/04/03/7659158-legacy-vad-ar-det/

 

Corinda - Ljusrosa

Buck - Mörgrön

Laura - Ljuslila

Marcus - Blå

Selena - Turkos


- Älskling... jag är rädd att du måste fiska jättemycket om vi ens ska ha råd med taxin till sjukhuset.

Corinda och hennes make Buck satt och diskuterade familjens inkomst. Corinda var gravid och väntade barn innom de närmaste dagarna...

- Corinda? Du skojar väl! Jag har fiskat nästan dygnet runt den sista månaden, om du inte minns det.... jag är trött som, som, som.. tja, en gravid kvinna. 

- Sluta klaga! Vill du att våra barn ska bo på toaletten eller skickas till socialen? Som jag?

Buck rös till av tanken. Han, tillskillnad från Corinda, hade fått en bra uppväxt. Att bo på barnhem eller sova på golvet kändes orimligt för honom, men han visste att Corinda haft det så...

- Ehm, jag går väl och fiskar då. Jag kommer säkerligen hem vid elva... det mörknar ju redan.

Sagt och gjort. Buck åkte till fiskestället (och det hade redan mörknat) och funderade på allt möjligt medan han väntade.

"Hur ska jag kunna försörja min familj på fiske? Och undrar hur Sussan och Trigg mår..."

Buck sväljer hårt. Det gör fortfarande ont att prata om hans gamla barn, Susie och Trigger. De har ingen aning om var Buck är och har inte hört av honom på länge.

"Stackars barn. Corinda låter mig inte föra tillsammans våra barn, men jag hoppas att de träffas någon dag ändå."

 

Buck känner tårarna komma krypande och han stänger genast ögonen. Att gråta är svagt, svagt för honom. Förvisso är han inte värt någonting...

"Det ända jag kan glädja mig åt är att jag kommer få många barn och barnbarn. Om inte Laura vägrar, men det är inte troligt.*"

(Förklaring: Laura är Corindas arvinge. Corinda är grundaren, och det förstfödda barnet i familjen blir arvingen som ska föra vidare generna.)

När Buck kommer hem, står Corinda i hallen och pustar. Hon håller för magen och skriker rakt ut, och Buck förstår genast vad det är.

- BEBISEN!!!! tjuter han och vet inte riktigt vad han ska göra. Han tappar fattningen tills Corinda bönfaller honom.

- TA MIG TILL SJUKHUSET, SNÄLLA DU! JAG MÅSTE FÖDA DÄR!


 

Buck tar den egna bilen och kör Corinda till sjukhuset. De hade tänkt reparera bilen, eftersom den inte gick att köra, men nu minsann gick det!


Efter en timma föddes tvillingarna Selena och Marcus. 

 

- Buck, lyssna... jag vet inte hur vi ska klara av det här. Barnen har inga spjälsängar och spisen är sönder efter branden igår. Jag ska nog aldrig mer laga mat... i alla fall... Vi har ingen chans att överleva! Ska vi skicka ut barnen på gatan och bli slavar?


- Lugna ner dig hjärtat! Allt kommer bli bra. Jag får sälja mer fisk, kanske ta ett deltidsjobb och hjälpa till mer hemma. Vi säljer några oviktiga saker, som min gitarr och min stereo.

Corinda kunde se att Buck fick kämpa med att säga orden som "sälja", "gitarr" och "stereo". Det var hans käraste egodelar.

- Åh tack raring! Vi måste klara det här... tills Laura blivit vuxen och gått ur skolan. Då kan hon föra släktet vidare och vi kan ge upp. Eller hur?

Buck och Corinda var lyckliga igen... de skulle hitta ett sätt för att barnen skulle få den bästa uppväxten. Trodde de i allafall...

     


 




































 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess Tilda - 9 december 2012 20:56

Hej hej. Jag gjorde ingen ny blogg, för att i somras krashade datorn och vi hade aldrig tid att fixa den. Sen, för en månad sedan eller något, krashade den stationära (stavning?) datorn. Nu har mamma instrallerat om båda och de funkar igen. Hon instr...

Av Princess Tilda - 30 augusti 2012 09:33

Hej!   Jag är ledsen men skolan har lixom precis börjat och då orkar jag inte starta ny blogg o så ;d Nu ee jag sjuk oxå så bloggen kmr inte än! Men håll ut! ...

Av Princess Tilda - 13 augusti 2012 20:11

Hej. Förlåt för all dålig uppdatering, men nu har jag bestämt mig. Jag ska börja skriva som en RIKTIG simsblogg med fakta och olika saker från the sims 3. Det betyder att jag byter bloggadress... Kanske. Kommentera vad ni tycker<3   Men jag ...

Av Princess Tilda - 10 juli 2012 10:24

Den här historian kommer inte ha färger!    * Del 1 * Ellie vaknade av sin systers ljuva röst. Hon gnuggade sig i ögonen och blinkade några gånger innan hon reste sig upp. Ellie: Vad vill du, Kimberly? Klockan är ett på natten!   K...

Av Princess Tilda - 9 juli 2012 22:04

Tänkte börja på en liten berättelse, kanske inte publicerar så mycket men lite i alla fall... ^^   Mitt namn är Kimberly Stones. Jag bor i Twinbrook tillsammans med min syster och hennes man. Jag gillar män och är en väldigt flirtig person, ja...

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards