princesstilda

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Princess Tilda - 19 november 2011 15:35

Utkomna delar: Del 1
Såhär läser du:
Minerva - Röd
Linn - Lila
VJ Alvi - Ljusgrön
Övriga - Grå
"blabla" + karaktärens färg  - Tänker
- Någon pratar
_______________________________________________________________________________________

Linn blev rastlös efter maten. De hade ingen dator, som de haft hos moster Cara i Bridgeport.

- Undrar vad som egentligen finns här. Killar kanske?

  

Det var väldigt mörkt när hon åkte. "Undrar varför? Knasigt. Nu börjar det bli ljust igen."
Linn kom till parken.
 
"Oh my gash... det var en snygg kille! Han vill nog inte prata med mig."
  

- Hej... jag heter Linn McTuch. Från Bridgeport!! Eller... ja, min mamma, Minerva McTuch, bor här.
- Oh... hej. Jag är VJ. Kul med en stadsbo i detta rötna hålet.
- Jag tycker det är mysigt i Sunset Valley!
  

- Då har du väl knappast haft kul i Bridgeport då.

- Psssh. Vill du hänga med mig hem? Vi har en liten tvåa...
- Har ingen lust? Yo.

- Ok..
  

- Har du, eh, någon flickvän?

- Nej.

Linn har tröttnat på VJ's oartiga sätt och går till parkbänken.
  

"Kanske VJ vill sitta här med mig?"

- Du VJ? Vill du sitta med mig?
  

- No way!
VJ sprang därifrån och Linn blev sittande. Ensam.
  

"Hemskt ensamt. Om jag skulle åka och hälsa på mormor..."
Så Linn tog en taxi och åkte till kyrkogården.

  

- Mormor! Ingen vill ha mej mer!
Linn grät och grät. Men så hördes mormors röst inifrån... 'Ta det lungt. Allt blir bra!'
  

Så Linn slutade gråta och pratade i stället med henne. Det kändes... bättre.

- Oj! Jag måste hem, klockan är över midnatt.
- Jaså, här har vi en rymling ja. Du borde vara hemma för länge sedan.
- Jag vet, jag vet..

- Nu åker vi hem till dig så jag får prata med dina föräldrar.  

"Oh... perfekt. Vad kommer mamma säga nu? Knappast en bra start.."  

Minerva: Vad är det med dig, Linn McTuch?! Du har precis kommit hem och är ute till kl. 02.00
- Jag vet mamma, jag var i parken och..
- Inga bortförklaringar tack! Ät dina våfflor så du kan lägga dig sen.
- Ja mamma...

Tyckte denna del var helt OK, ni då?   

Av Princess Tilda - 19 november 2011 13:08

Nu går starten!
Hur ni läser


Minerva - Röd
Linn - Lila
Ylva - Ljusblå
Isabella - Rosa
Berättande/övriga/gäster - Svart

_________________________________________________________________________________________________

 

Minerva kisar ut genom fönstret och suckar när hon förstår att det inte är någon idé.

  Linn: - Mamma, du borde köpa glasögon. 

Minerva: - Jag vet, men med våran ekonomi så går det inte, vi har inte råd!

Isabella: - Men vi har ju glasögon? Ylva och jag? Då borde du också ha det, mamma.

- Ni är mycket viktigare än mig, gumman.

  

Minerva ställer sig vid spisen för att laga mat. Alla börjar bli riktigt hungriga nu. Hon hatar att hon är så fattig, att hon inte ens har råd att ta hand om sina barn!
    

Ylva: - Vad blir det för mat.

- Inte den tonen tack. Men det blir våfflor, lilla vännen.
  

Ylva sätter sig och väntar på maten. Men sedan förstår hon vad hennes mamma vill uppnå.
- Allt för att Linn kommit hem, eller hur??

- Var lite glad! Hon har ju inte varit hemma på ett år.
Ylva bryr sig inte om vad hennes mamma sagt och går in på hennes och Isabellas rum.
  
- Var är Ylva?

- Hon kommer så småningom.
Medan resten av familjen äter god frukost, ligger Ylva och funderar i sängen... och tillslut somnar hon.


  


Förlåt för tråkiga bilder, och tråkig text, men så blir det ju i början  
/Princess T 

Av Princess Tilda - 19 november 2011 13:01

Ville bara meddela att jag har jobbat på en ny saga!    Den heter "livet i fattighet" och handlar om familjen McTuch, som är väldigt fattiga.

Minerva McTuch är en god kvinna som älskar sina barn. Hon gillar också matlagning och brinner för sin passion.Saknar sin man, Ulrik McTuch som avled i en brandolycka för flera år sedan.


Linn McTuch är Minervas äldsta dotter. Hon har gått i skolan i Bridgeport ett tag men är nu hemma i Sunset Valley igen, där hon ska hjälpa sin mamma med ekonomin och börja skolan där.

Isabella McTuch är dotter till Minerva och lillasyster till Linn. Hon har också en tvillingsyster, Ylva McTuch. Isabella älskar folk och att underhålla. Hon gillar att dansa och är en riktig ängel. Böcker är också ett stort intresse.

Ylva McTuch är motsatsen till sin syster. Hon är inte elak, men är riktigt grinig, stönig och olydig. Hon gillar att få vara ifred och vill ALDRIG ha en pojkvän.

Hoppas ni läser sagan  

/Princess T 

Av Princess Tilda - 19 november 2011 11:34

Tjabbaa!  

Mitt namn är Tilda, eller mitt smeknamn i alla fall. Jag föredrar Princess T  

Jag ska blogga här! Om sims3, mitt liv och allmänt skitsnack   Jag älskar att göra berättelser, så därför får ni säkert er första sims historia redan idag, eller senast om någon dag.

Nu ska jag ladda upp lite bilder och byta dator  


/Princess Tilda    

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards