princesstilda

Alla inlägg den 20 november 2011

Av Princess Tilda - 20 november 2011 13:41

Färglista
Monica - Röd
Cecil - Mörkt gul
Lily - Magneta
Clara - Blå
Sebastian - Lime
Malle - Orange


- Är alla här? Jag heter Monica...
- ... militärer är tuffa!
- Skulle inte tro det. Aldrig!
- Jag är Monica! I alla fall. Claras och Lilys rum ligger uppför trappan till vänster, Cecils till höger. Pojkarnas mittemot toaletten.
- Yeah! Toan!

Alla springer upp till sina rum och gör sig hemmastadda.

 

Clara är lite nervös och blyg, men Lily tar första steget.
- Jag heter Lily! Du är Clara, eller hur?
- Ja, det är jag...

- Så, vem paxar du?
- Va?
- Seriöst? Vem av killarna tar du!

- Vet inte... Sebastian är söt.

- Ok! Malle är ju underbar.
- Jag vet inte jag.

"Det verkar ju ganska bra här! Eller ja, TYP . Monica är snäll, rummet är fint.. vänta nu - hur visste de att min favvofärg var vit?"
Cecil gjorde sig hemmastadd i rummet och tänkte på morgondagen. Skola, med en gång...

- Så du hjälper till i morgon?
"Så sööt... "
-
Eh va?
- I trädgården! Vi måste plantera.
- Nee tack? Inget smuts under naglarna för min del.

Killarna gillade sitt nya rum. Eftersom Malle var så sjuukt skvallersugen var han ju bara tvungen att dela med sig det av någon!  

- Såg du eller? Först gick Lily sådär Gaga- aktigt du vet, och sen försökte Clara härma! Så himla fail asså. haha.
- Visst du.
- Lily verkar fett nice alltså!
"Skit. Han gillar också henne."
- Ja hon verkar väl ok. Du.. ska vi fråga om det är mat snart?
- Visst, tråkmåns.


Cecil skriver ett mejl till sin pappa som reser i Australien. Hon vill redogöra att hans pengar kom till nytta, att allt verkar okej.
Kära pappa!
Allt är fint, som sagt. Jag hoppas få några nya vänner här, även fast det är bestämt att jag ska plugga in mig på vetenskapslinjen. 
Det finns två tjejer till här, Clara och Lily. Killarna heter Sebastian och Malle. Malle är en mallpropp och jag gillar inte honom! Om jag ska bli vän med någon så är det Clara! Hon är visserligen blyg, men Lily har fått henne att tala ur skägget och då ska väl jag också kunna det.
Rummet är till belåtenhet - superTV med 400 px och sängen är jättebekväm. Hur är det hos kängrurerna?
- Cecil! Det är mat! Stäng av datorn och kom.
- Kommer Monica!
Monica ropade. Vi ska äta middag. Just det! Monica, hon skulle du gilla pappa. Hon lagar god mat, gillar att fiska och är en sann djurvän! Puss & Kram,
Din Cecil
   

- Ska inte Sebastian komma och äta?
- Jo det klart. Sebastian! Kom ner!
- När jag är klar med läxan, snart!!
- Shit vad den här mannen är trött nu va. Godnatt cheyer.
- Godnatt!




Av Princess Tilda - 20 november 2011 12:51

Innan jag gör sagan, kanske ni vill veta mer om karaktärerna  
Förlåt för ett bild-löst inlägg   


Monica Sand är en snäll kvinna som är ungefär 25 år. Hon gillar att fiska, och att äta fisk. Hennes pappa, som ursprungligen ägde huset, hette Bertil Sand och avled för tre år sedan. Sen dess har Monica just bara bott i huset. Men en dag tröttnar Monica. Hon hittar ju aldrig en självsfrände, så varför inte ta dit några barn? Hon öppnar barnhemmet Solsken och vem vet hur det slutar?


Cecil Krumba har bott i sitt hemland Alabama halva sitt liv. Hennes mamma dog när Cecil var mycket liten, och det resulterade i att Cecil bodde hos sin pappa och storasyster samt mormor i Alabama. Men när hon fyllde 12 skulle hennes pappa åka på resa med storasystern och Cecil ville inte följa med. Då bokade pappa ett hem i Sunset Valley, vilket blev barnhemmet solsketn. Cecil älskar trädgården och är lite udda och gillar att vara för sig själv.

Sebastian Lindqvist är en lugn kille. Han gillar att vara för sig själv, läsa böcker, och klura ut svåra saker. Han är enda barnet och kan inte bo hos sina föräldrar. Pappan är försvunnen sen länge, och mamman har alkoholproblem. Han hoppas få en bra och trygg grund på barnhemmet där han slipper all misshandel. Sebbe, som han kallas, vill gärna få vänner och kanske en flickvän.


Clara Berg är tillbakadragen, älskar att läsa men har också vänner. Hon har alltid bott hos en gammal tant vid namn Agda, som inte ens var hennes egen släkting. Clara har inte något som helst minne av vem tanten var, men känner att hon får det bättre här hos Monica och de andra.


Lily (efternamn) är allt annat än sofistikerad! Hon älskar partyn, killar, fest, drinkar och musik! Allt i ett passar perfekt. Hon är också galen i rosa. Hennes bakgrund är sorglig. Hennes föräldrar var mycket rika och jobbade som forskare. En dag så skulle de åka upp i bergen och undersöka naturen där, och chauffören råkade köra rakt in i bergsväggen! Föräldrarna dog och Melina blev lämnad hos sin moster som dog för två månader sedan.


Malle (Mårten) Kunde älskar att träna, han är galen i det! Egentligen vill han inte gå i skolan, men det var ungefär därför hans fosterföräldrar skickade honom till Sunset Valley. Egentligen bodde Mille med Veronica och Jesper i Hidden Springs, men Mille ville inte bo där. Han ville gå på fotbollskola och bli proffs! Därför bor han nu på barnhemmet.



Av Princess Tilda - 20 november 2011 12:32

Har bytt dator så jag kunde göra inlägget. Kan bara spela sims på laptopen, så...  
Den nya sagan kommer heta Från starten och publiceras 1-2 gånger i veckan. Kommer lägga rätt mycket jobb på den, så, därför blir det sega inlägg   


Såhär ser huset ut (jag har byggt det själv):


 

Uppifrån. Nice?    

 

"Köket" och matsalen

 
Soffgrupp med TV

 


Två datorer. Så att ni vet, det blev bråk om dem!    Toaletterna. Fick göra bås eftersom så många vill gå på toa samtidigt!
  
Här är hon som sköter barnhemmets arbetsrum. Där får INGA tonåringar vara (förutom om de ska hämta böcker då) för att det är det enda rum hon har som privat.
  

Badrummet på övervåningen. Blått/svart tema

 
Killarnas sovrum. Gjorde de enkelt, som hotellrum typ. Har problem med att använda för många "boklampor" XP
 
Två utav tjejernas rum! Det var flickaktigt, enkelt och bekvämt!   

Den tredje tjejens rum. Det ska vara en aning lyxigare, alltså att de fått betala mer för rummet. (Och det stämmer!!)


Om ni undrar hur mycket det kostade att bygga huset (med alla saker då) så använde jag pengakoden ca. 3 gånger, så mellan 100.000 - 150.000§


Hoppas ni längtar tills sagan kommer!  

/Princess Tilda  


  



Av Princess Tilda - 20 november 2011 09:57

Ursäkta rubriken, det känns ju inte direkt tilltalande.
Men jag kan inte uppdatera så ofta, p.g.a att jag inte tar så bra bilder & så.

Fast jag tänkte börja på nytt spel och göra en ny historia ungefär.

Och, en viktig sak - Jag har bara grundsimset!

Har haft det 1 ½ månad, älskar det, och ska få expansionpaket i julklapp, och det är ju två månader dit  
I alla fall, får hoppas på det bästa. Ska fota hur de ser ut, visa upp och sen ska jag börja på historian!  

Så att ni vet: Livet i fattighet kommer ut på lördagar. Om ni har tur, ibland 2 delar per lördag.

/Princess Tilda  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards