princesstilda

Alla inlägg den 26 november 2011

Av Princess Tilda - 26 november 2011 19:28

Gammal tant teleporteras till plats.

Detta fusk är det som man mest använder.

Kommando: testingcheatsenabled true

Nu tänkte jag berätta om vad man kan göra med fusket.


Shift + klick på marken - Teleporteras till platsen

Shift + klick på aktiv sim - Aktivera åldersövergång, ändra egenskaper

Shift + klick på annan sim (granne, vän etc.) - Lägg till i familjen


Sen finns det också massor av fusk om man trycker på brevlådan (glöm inte att hålla inne shift!!).


- Göra aktiva hushållet glada

- Få vänner

- Välja karriär/yrke

- Framkalla NPC (liemannen, pizzabud, kronofogden, barnvakt etc.)


Jag använder fusket väldigt ofta och ibland glömmer jag stänga av det. Men för att stänga av det använder du kommandot testingcheatsenabled false.


Många har tipsat mig om fusken buydebug och moviemakercheatsenabled true, men inget utav dem fungerar. Jag önskar de gjorde det. Vet du problemet? Behöver jag expansionpaket för att det ska funka? Kommentera!

 

 
Av Princess Tilda - 26 november 2011 19:17

Hej igen. Jag hade två bilder som jag laddat upp men inte gjort någonting av, så jag gjorde ett speciellt inlägg för dem  

Fin bild ^-^ Tyvärr raderade jag denna värld eftersom jag redan hade 6 världar. Ska ta om den. Om ni undrar, har jag tänkt att i morgon ta upp dem från biblioteket och sen spela med dem igen!

Göra en mini-historie av allting alltså. Om Vendela Codsy's historia om kärlek, svek, och ånger.

Gillar bilden eftersom den är så känslofull. Lilla Danielle Bernel tar med sig sin bästa kompis Bella Ungkarl hem till deras skruttiga hus. De är fattiga, Danielle känner sig blyg men Bella är bara glad och älskar sin bästis över allt annat.


Tråkiga bilder men vad gör man? ._.

Min nya namnskylt!  

Av Princess Tilda - 26 november 2011 19:00


 

Hej!
Som ni kanske har sett så har jag lagt till nya menyavdelningar på sidan. Det är steg 1 i min nya design   

Bilden över är min copy-bild. I detta inlägg tänkte jag berätta om just min copyrihtpolicy.


Vad är copyright?

Copyright är en lag som ska följas ÖVERALLT på hela internet. Även om man kanske är anonym, så straffar sig det i verkliga livet om man kopierar.

Varför använder du den på din blogg?

Jag använder den därför att jag helst vill ha mina bilder i fred. Det känns säkrast så. Då kan inga falska personer komma och säga att det är "deras" bilder.

Varför är den viktig?

Därför att om du kopierar en sådan sak, upptäcker jag det med en gång och det kan straffa sig riktigt ordentligt!

Du kan bli portad från bloggplatsen.se men jag kan också stämma dig.

När gäller den?

Jämt! Varje besök du gör här är jätteviktigt för mig,

men då hoppas jag också att du inte tar med dig något som helst matrial i form av bilder härifrån.


/Princess Tilda

Av Princess Tilda - 26 november 2011 17:07

Förlåt för att jag inte uppdaterat, men visste inte vad en simsbloggare med bara grundspelet som jag skulle blogga om   I alla fall, nu har jag tänkt göra ett inlägg om en ny sim! Min första 'mall' hette Hannah Arthur, vet att jag ändrade förnamnet men kan inte minnas till vad... låt se. Vi kallar henne Hannah.

Hannah har egenskaperna galen, virtous, karismatisk, festprisse och vänlig. Hennes livslånga önskan är Rockstjärna.

Jag köpte en rosa sportbil till Hannah och hon körde genast en tur i den! Undrar vart?

Till bokhandeln, jaha. Där handlar hon lite böcker om det mesta så hon kan laga mat åt sig själv.  

Sen var hon lite sällskapssjuk. Jag lät henne gå till familjen Hart, eftersom det ryktades i kvarteret att Dorie och Gus Hart var "galna".

Självklart blev hon inbjuden och genast började Hannah visa Dorie att hon var galen. Dorie blev förskräckt och Hannah tänkte "Gud så pinsamt."

Men Hannah var inte helt galen och visade sig vara vänlig mot Dorie också.

Åh vad jag blev trött på en viss ms Arthur!! Skrek och gormade och tokig var hon. Inte konstigt att Dorie ville köra ut henne. Kommer Hannah någonsin bli känd?

Men Dorie var också lite "galen" och de blev vänner till slut. Bebe visade sig också social, men visade också klart och tydligt att hon var emot sin mors galenskap.

Sen sprang den tokan hem. Och glömde bilen.... skjutsingen.  


Haha, hur tokigt kan det bli för den här tossiga tjejen egentligen? Vill ni följa henne lite mer? Jag kan göra fler inlägg om henne när hon blivit framgångsrik!  


/Tilda  

          

 
Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards