princesstilda

Direktlänk till inlägg 24 februari 2012

Spring för livet, tjejen del 2

Av Princess Tilda - 24 februari 2012 13:50

Förlåt för fördröjelsen, men så blev det nu i och med sportlovet + att internet kolapsade.

Hanna - Röd

Mark -  Mörkblå

Gäster - Ljusgrå

Hanna har precis badat klart och bestämmer sig för att grilla korv på utomhusgrillen. Det är sent, men Hanna är hungrig och har inget annat i kylskåpet.

"Ah, nu ska det bli gott med korv. Tur att det är så lättlagat, finns ingen chans att detta gick fel!"

Hanna går in och känner magen kurra.

 

"Det här är lyx, babe. Eller, jag tror det. För de som bor här kanske det är lite lyxigt, kanske."

Fortfarande var Hanna lite klyvig, hon visste inte hur hon skulle ställa in sig på Riverview.

När Hanna ätit klart och skulle diska plippade mobilen till. Hanna blev förskräckt.

"Va i... gav jag ut mitt nummer till Mark? Fan också. Vad ska jag nu göra..."

Även om Hanna var orolig visste hon att en god natts sömn skulle förbättra allt. Kanske skulle hon vakna upp, och veta vad hon skulle göra med problemet.

- Idag ska jag göra något kul, sa Hanna till sig själv. Hon ville inte vara deppig nu när hon äntligen hittat ett hus att slå sig till ro i.  

Plötsligt känns det som om hon ska spricka, och hon springer till toaletten.

Efter att hon lättat på trycket, gurglar det till i toaletten och den drar sin sista suck.

- FÖRBANNADE JÄKLA HELVETES TOALETT FAN! hörs det i hela Riverview.

- ÅHHH! muttrade Hanna och försökte lugna ner sig. Hon såg ut som en ilsken babian. "Hanna Brown, ta dig samman. Det är bara en toalett."

Eftersom Hanna inte hade någon utbildning som mekare, slog hon numret till närmaste reparatörfirma och väntade på signalerna.

- Hallå ja, det är Hanna på Trekantsvägen 35... min toalett har gått sönder.

- Eh jaha, vad är det som gått sönder då? Är det toalettringen, eller själva inre propellern?

Hanna nickade för sig själv, som för att övertyga sig att hon fattade exakt vad han på firman menade, när hon egentligen tänkte: "Det finns väl ingen propeller i en toalett?"

- ... hallå, är du kvar?

- Ja! Ehm... kan ni inte komma hit och titta bara?

Till slut, efter en del klagan så bestämmer Hanna och gubben på firman att de ska skicka en mekaniker till henne om en timma. Hanna stänger nöjt av samtalet och går för att hitta några kläder.

"Tänk att den andra byrån hade så fula kläder... i SOVRUMMET! Hoppas gästrummet har bättre saker att erbjuda", tänker Hanna när hon öppnar byrån. Det tar en stund att leta igenom den, men till slut hittar hon något snyggt.

Hon tittar sig i spegeln och gillar det hon ser. En svart polotröja passar som handen i handsken tillsammans med jeansen, tycker hon.  

"Bäst att passa på att betala räkningarna, innan jag gör något roligt.."

I själva verket ville bara Hanna förvränga tankarna på Mark, som hittils skickat 7 sms och ringt henne 2 gånger, utan resultat.

- Hej, är du Hanna Brown? en man med en randig skjorta tar i hand med Hanna.

- Ehm, ja?

- Jag kommer med din hund!

- HUND?! Nej, jag har alltid velat ha hund men mina föräldrar tyckte det var oacceptabelt att en liten byracka skulle springa runt i vårat stora hus och... varför pratar jag ens med dig?

Efter många om och men stod i alla fall Hanna med den lilla valpen i handen. Han var söt som socker, men vem hade köpt honom åt Hanna?

- Du är allt söt du, undar vad du ska heta? Vänta lite, är det en kille eller tjej? Det glömde jag fråga...

- Vill du ha en godbit? Vill du det? Kom då! Ta den!

Hanna lekte med hunden, och ringde sedan sin mamma...

- Salut maman! Comment est-il en France? (Hej mamma! Hur är det i Frankrike?)

- Salut, gumman, salut. C'est une bonne chose. (Det är bra) Hur är det själv då?

- Fint. Du vet inte vad som hände mig idag...

- Vad?

- Jag fick en hund!

- Vad sa du? Un chien! Etes-vous fou?! Ton père va être fou quand vous le dire. Hanna Selena Brown, qu'est-ce que vous vous êtes donné en! (Är du inte klok?! Din pappa kommer bli helt tokig när du säger det. Hanna Selena Brown, vad har du gett dig in på?!)

- Mamma, lugna ner dig, och börja prata svenska. Du kan när du inte är upprörd! Förresten vet jag inte vem som köpte den åt mig, det var inte jag...

- Inte du? Fy... vem har köpt en byracka åt dig?

- Sluta kalla honom byracka, jag älskar honom! Eller henne... och jag ska ta reda på vem som köpt hunden...

       

    

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess Tilda - 9 december 2012 20:56

Hej hej. Jag gjorde ingen ny blogg, för att i somras krashade datorn och vi hade aldrig tid att fixa den. Sen, för en månad sedan eller något, krashade den stationära (stavning?) datorn. Nu har mamma instrallerat om båda och de funkar igen. Hon instr...

Av Princess Tilda - 30 augusti 2012 09:33

Hej!   Jag är ledsen men skolan har lixom precis börjat och då orkar jag inte starta ny blogg o så ;d Nu ee jag sjuk oxå så bloggen kmr inte än! Men håll ut! ...

Av Princess Tilda - 13 augusti 2012 20:11

Hej. Förlåt för all dålig uppdatering, men nu har jag bestämt mig. Jag ska börja skriva som en RIKTIG simsblogg med fakta och olika saker från the sims 3. Det betyder att jag byter bloggadress... Kanske. Kommentera vad ni tycker<3   Men jag ...

Av Princess Tilda - 10 juli 2012 10:24

Den här historian kommer inte ha färger!    * Del 1 * Ellie vaknade av sin systers ljuva röst. Hon gnuggade sig i ögonen och blinkade några gånger innan hon reste sig upp. Ellie: Vad vill du, Kimberly? Klockan är ett på natten!   K...

Av Princess Tilda - 9 juli 2012 22:04

Tänkte börja på en liten berättelse, kanske inte publicerar så mycket men lite i alla fall... ^^   Mitt namn är Kimberly Stones. Jag bor i Twinbrook tillsammans med min syster och hennes man. Jag gillar män och är en väldigt flirtig person, ja...

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards