princesstilda

Direktlänk till inlägg 28 november 2011

Från starten del 2

Av Princess Tilda - 28 november 2011 17:53

Den här delen blir lite annorlunda  

                          

                        DEL 2. MORGON MED MONICA

 Färglista
Monica - Röd
Cecil - Mörkt gul
Lily - Magneta
Clara - Blå
Sebastian - Lime
Malle - Orange


Monica sov som en stock i sitt sköna, underbara rum. Men det började bli mörkare än för två timmar sedan, och sömnen blev obalanserad. Monica vred sig.

Hon drömde fansansfulla drömmar. Tillslut gick det inte längre.  

"Det är ju omöjligt att sova. Suck... mörkt förstås. Vågar jag tända några lampor?"

"Magen skriker!! Jag har inte ätit på 25 timmar. Outhärdligt!!"

Monica bäddade sängen, fortfarande med magen i uppror. 

"Bäst jag skyndar mig. Annars räcker bara pannkakorna till ungarna."

Monica tyckte kylskåpet bara stod där och väntade på att bli öppnad och tömd på godsaker... outhärdligt, som sagt.

"EN tallrik kvar?? Herregud, jag trodde jag gjort mer igår. Nu får jag problem."

Monica kunde inte tänka särskilt mycket på att kylskåpet stod närmast intill tomt, eftersom hungern ännu inte var stillad. 

"Mumma. Pannkakor! Vänta lite nu... bara en. Det blir jag nog inte mätt på. Suck... som om bekymrerna behövde bli större."

Äntligen kunde Monicas mage sluta kurra! Hon kände att hon plågat sig själv när hon inte gavit sig mat.

Maten smakade ganska illa efter tre dagar i kylen, men Monica var så hungrig att hon inte brydde sig om det. Den gick ju i alla fall att äta, som var huvudsaken. Men tänk om ungarna skulle bli sura på henne? Att de inte fick någon frukost. 

"Jaja. De får ju lunch i skolan i alla fall. Ingen idé att tänka på det."

Monica suckade glatt, eftersom nu både magen var mättad och hon själv var tillfreds sig själv. Diskmaskinen lät förstås riktigt högt, men Monica visste att det bara var lite överhettat innuti.

"Nu börjar klockan bli mycket. Dags att klä på sig."

"Oonej!" Monica kom på en sak. "Idag skulle ju Lily till tandläkaren. Suck... jag hann inte avboka tiden..."

Monica väljer sina vanliga vardagskläder och skuver försiktigt upp lådan. Den är trög ibland, men nu går det visst lätt.

"Sådärja. Nu borde ungarna vara vakna... eller?"

Monica matar sina tre fiskar, Mårten, Lindsay och Holly. Lindsay köptes i affär men de andra två har Monica fiskat upp själv.

"Gud vad slarvigt. Böcker på fiskarnas bord - nejtack. Undrar om det var Clara som la dem där?"

Monica styr mot den stora bokhyllan för att lägga in böckerna som slarvigt låg på husdjurens bänkar.

- Jag hatar slarviga ställen. Det här ser ut som en svinstia... muttrar Monica för sig själv. Hon märker inte att Cecil kommit in i rummet för att hämta sin engelska läxa.

- Vvad gör du här Cecil? 

- Jag skulle bara hämta engelska läxan... du själv då? Du brukar väl inte läsa böcker som 'Kärlek och skateboard' eller? Cecil tittar misstänksamt mot Monica.

- Öh neej... jag bara... eh... nej det gör jag inte. Hurså? Gå ut nu!

Monica gick ut ur huset för att hämta posten.

- Du borde ta och balla ner lite. Vi fick ju för helsike ingen frukost heller.

- Åååh! Förlåt mig, Mårten...

- JAG HETER MALLE! Malle trampade argt iväg mot bussen, hungrig och sur på Monica. Monica som skulle vara deras 'barnvakt' som Sebbe argt konstaterat.

"Åååååååh! Äntligen har fisken kommit!"

Monica hade sänt en siamesisk kattfisk till montering. Hon ville ha en trofé för sin tyngsta fisk!

Förnöjt gick hon in igen, med ett smil på läpparna för att se hur fisktrofén passade i hennes rum.

- OH YEAH! Helt perfekt. BÄST ASSÅ!

        

  

  

                          

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Princess Tilda - 9 december 2012 20:56

Hej hej. Jag gjorde ingen ny blogg, för att i somras krashade datorn och vi hade aldrig tid att fixa den. Sen, för en månad sedan eller något, krashade den stationära (stavning?) datorn. Nu har mamma instrallerat om båda och de funkar igen. Hon instr...

Av Princess Tilda - 30 augusti 2012 09:33

Hej!   Jag är ledsen men skolan har lixom precis börjat och då orkar jag inte starta ny blogg o så ;d Nu ee jag sjuk oxå så bloggen kmr inte än! Men håll ut! ...

Av Princess Tilda - 13 augusti 2012 20:11

Hej. Förlåt för all dålig uppdatering, men nu har jag bestämt mig. Jag ska börja skriva som en RIKTIG simsblogg med fakta och olika saker från the sims 3. Det betyder att jag byter bloggadress... Kanske. Kommentera vad ni tycker<3   Men jag ...

Av Princess Tilda - 10 juli 2012 10:24

Den här historian kommer inte ha färger!    * Del 1 * Ellie vaknade av sin systers ljuva röst. Hon gnuggade sig i ögonen och blinkade några gånger innan hon reste sig upp. Ellie: Vad vill du, Kimberly? Klockan är ett på natten!   K...

Av Princess Tilda - 9 juli 2012 22:04

Tänkte börja på en liten berättelse, kanske inte publicerar så mycket men lite i alla fall... ^^   Mitt namn är Kimberly Stones. Jag bor i Twinbrook tillsammans med min syster och hennes man. Jag gillar män och är en väldigt flirtig person, ja...

Presentation


Halli hallå i stugan. Det här är min sims blogg där jag bloggar om.. tja, ni förstår ju säkert! ;) Hoppas ni får ett trevligt besök! Jag rekommenderar att kolla mina tips om fusk och teman.
/Tilda

 

Just nu är jag

- Offline

Nyheter: BLOGGPAUS TILL DEN 25 JUNI

Kommande:

Snabbt meddelande: Eureka...

tilda.blogsupport@hotmail.se    

 

 

 

Sök i bloggen

Sagor

Denna avdelning jobbar jag med. Text och bilder är inte klara.

Min blogg är värd

Fråga mig

9 besvarade frågor

Visa att du varit här

Senaste inläggen

Roligt att du kikade in här! Men nu innan du kommenterar, så vill jag att du läser dessa regler först.

- Jag vill inte ha någon som helst reklam i mina kommentarer. Reklam tas genast bort!

- Kommentarer i form av kränkande ord är oacceptabelt.

- EN kommentar av samma text får du skicka.

- Att chatta med andra genom min blogg är idiotiskt!

- Frågor om spelet tas i frågerutan några steg upp.

- Klaga inte på tråkiga inlägg eller sådant. Jag tar det som kritik och negativ kritik är aldrig roligt.

Kategorier

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
November 2011 >>>

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards